10.9 C
Shtip
spot_img

Tesla се откажува од производството на автомобили

Tesla го претстави новиот Мастер план каде воопшто не се споменуваат автомобили, Илон Маск ја насочува компанијата кон роботи, AI и роботакси

Tesla, компанијата што практично ја дефинираше модерната електромобилност, се наоѓа на потенцијално историска раскрсница. Со претставувањето на својот најнов „Master Plan IV“, американскиот производител за првпат испраќа порака која сериозно ја доведува во прашање иднината на Tesla како класичен автомобилски бренд. Илон Маск јасно покажува дека фокусот повеќе не е на нови електрични модели, туку на роботи, автономија и вештачка интелигенција.

Master Plan IV: Визија без нови автомобили

Најновиот стратешки документ на Tesla не содржи никакви најави за развој на нови електрични автомобили. Наместо тоа, Master Plan IV опишува иднина доминирана од хуманоидни роботи, автономни системи и роботакси услуги. Автомобилите се спомнуваат исклучиво како платформа за автономно возење или како носители на батериската технологија, што испраќа јасна порака дека класичната продажба на возила веќе не е во центарот на стратегијата.

Model Y Juniper – последниот класичен чекор на Tesla?

Во 2025 година Tesla го претстави Model Y Juniper, првиот сериозен редизајн на најпродаваниот SUV од неговото деби во 2020 година. И покрај тоа што конкуренцијата значително напредна, Model Y и понатаму останува еден од најкомплетните електрични автомобили кога станува збор за односот меѓу цена, перформанси и технологија.

Сепак, и покрај овој успех, Model Y Juniper повеќе изгледа како затворање на едно поглавје отколку како почеток на ново. Освен проблематичниот Cybertruck и подолгата верзија на Model Y наменета исклучиво за кинескиот пазар, Tesla нема лансирано целосно нов електричен модел повеќе од пет години.

Илон Маск: Иднината е во автономијата и роботите

Илон Маск во повеќе наврати јавно изјави дека автомобилите повеќе не се негов приоритет. Според него, целосно автономната технологија и роботите имаат потенцијал да ја трансформираат Tesla во компанија вредна десет трилиони евра – момент што, како што вели, „ќе се памети со векови“.

Маск дури оди дотаму што вели дека е „апсурдно“ да се лансира автомобил од 25.000 евра доколку тој не е целосно автономен. Токму ваквиот став е причината поради која Tesla се откажа од развојот на подостапни модели, кои би можеле краткорочно да ги стабилизираат приходите.

Роботакси наместо нови EV модели

Кога станува збор за автомобилите во Master Plan IV, тие се појавуваат исклучиво во контекст на роботакси услуги. Tesla ја замислува својата флота како автономна мрежа на возила што ќе функционираат без возач, со што би се редефинирал концептот на сопственост на автомобил.

Сепак, реалноста е дека речиси сите сегашни приходи на Tesla доаѓаат токму од продажбата на автомобили. Целосното потпирање на технологија која сè уште не е регулаторно и технички зрела носи значителен ризик.

Историјата на Tesla Master Plan документите

Во својата повеќе од 20-годишна историја, Tesla досега објави само три Master Plan документи – и секој од нив имаше клучно влијание врз развојот на компанијата. Првиот, од 2006 година, ја дефинираше стратегијата од луксузен кон достапен електричен автомобил. Вториот, од 2016 година, го најави доаѓањето на Model Y и Cybertruck.

Master Plan IV, за разлика од претходните, повеќе не зборува за проширување на автомобилската понуда, туку за радикално поместување на идентитетот на компанијата.

Паѓачка продажба и притисок од кинеските производители

Tesla веќе се соочува со пад на продажбата на глобално ниво. На тоа влијае комбинација од фактори: агресивната конкуренција од кинеските производители, кои нудат поевтини и технолошки сè понапредни електрични возила, како и сè поконтроверзниот јавен имиџ на Илон Маск.

Во ваков контекст, напуштањето на основниот автомобилски бизнис дополнително ја ограничува способноста на Tesla да маневрира доколку автономната визија не се реализира според планот.

Можно ли е крај на една кратка, но влијателна ера?

Маск одлично знае колку автомобилската индустрија е комплексна и скапа. Таа бара огромни инвестиции, додека профитните маржи остануваат тенки. Но, целосното повлекување на Tesla од електричните автомобили би било лоша вест не само за компанијата, туку и за целата индустрија.

И покрај сите контроверзии, Tesla одигра клучна улога во забрзувањето на глобалната електрификација. Ако визијата на Маск го оддалечи брендот од автомобилите, тоа би можело да значи крај на една ера што траеше кратко, но остави длабок и траен белег.

━ повеќе содржини

„Мигранти нема да има во Македонија“ – велат од власта

ВМРО-ДПМНЕ и денеска категорично ги отфрли тврдењата на СДСМ дека во земјата се подготвуваат аранжмани за прифаќање мигранти, оценувајќи дека опозициската партија „секојдневно ја...

Денес се игра 1/16 финалето од Challenge купот во одбојка. Штип УГД домаќин на Алијанц Милано

Денеска, со почеток од 19:00 часот во салата 25ти Мај во Радовиш се игра 1/16 финалниот натпревар од главнагта фаза во европскиот Челинџ куп...

„Приказната за Силјан“ освои награди за најдобар документарен филм и за најдобра камера на престижните IDA Documentary Awards во Лос Анџелес

Македонскиот документарен филм „Приказната за Силјан“ на режисерката Тамара Котевска продолжува да бележи голем меѓународен успех. Филмот триумфираше на престижните IDA Documentary Awards во Лос...

Какви се гумите без воздух и дали тие се иднината на автомобилската индустрија?

Технологијата во автомобилската индустрија напредува со огромна брзина, а едно од најинтересните решенија што во последно време се развива се токму таканаречените гуми без...

Несреќа на патот Караорман–Штип: Пожарникари спасуваа заглавени патници

Три лица се повредени во сообраќајната несреќа што вечерва се случи на регионалниот пат меѓу селото Караорман и Штип, потврдуваат од Секторот за внатрешни...
spot_img