Технологијата во автомобилската индустрија напредува со огромна брзина, а едно од најинтересните решенија што во последно време се развива се токму таканаречените гуми без воздух. Овој иновативен концепт целосно го менува традиционалното сфаќање за пневматиците, кои со децении се полнат со воздух под притисок за да ја одржуваат формата и функцијата.
Гумите без воздух, познати и како „airless tires“ или „non-pneumatic tires“, се направени од специјална структура која не зависи од воздушен притисок. Наместо воздух, тие имаат цврста или мрежеста внатрешна конструкција која ја држи формата и ја апсорбира тежината на возилото. Тоа значи дека ваквите гуми не можат да се издуваат, да се пробијат или да „пукнат“ на начин на кој тоа се случува кај класичните гуми.
Најголемата предност на овој тип гуми е токму безбедноста. Со нив би се елиминирале честите проблеми како што се дупнати гуми, ненадејно губење на притисок и потребата од резервна гума или компресор во багажникот. Освен тоа, овие гуми се поиздржливи и можат да траат значително подолго од класичните пневматици, што ги прави и поеколошка опција на долг рок.
Сепак, и покрај бројните предности, гумите без воздух сè уште не се масовно присутни на патиштата. Причината за тоа е сложениот процес на производство, цената, како и потребата од дополнителни тестирања за да се одреди нивното однесување при големи брзини, свиоци и екстремни временски услови. Во моментов, тие најчесто се користат кај специјални возила, воена и индустриска опрема, како и кај некои електрични и концепт-автомобили.
Производителите на гуми и автомобили веќе работат на усовршување на оваа технологија, а експертите предвидуваат дека во наредните години гумите без воздух би можеле да станат реалност и за секојдневна употреба.
Дали ова значи дека класичните гуми ќе исчезнат? Засега – не. Но, едно е сигурно: иднината на пневматиците веќе започна да се менува.







