Паника во авион на Wizz Air: Патничка снимила испукан прозорец залепен со селотејп, компанијата објаснува дека немало опасност
За Ана Савин, патничка на лет на Wizz Air од Лондон до Романија, она што требало да биде рутинско патување се претворило во кошмар на 10.000 метри височина. Откако се сместила на своето седиште, таа забележала застрашувачка глетка на прозорецот зад неа: стаклото било видно испукано и залепено со нешто што изгледало како обична леплива трака. Снимката што ја направила веднаш стана вирална, предизвикувајќи паника, но и отворајќи важна дебата за безбедноста во авиосообраќајот.
Инцидентот се случил на 28 август на летот за градот Бакау. Според изјавата на 39-годишната Ана, глетката предизвикала вознемиреност кај дел од патниците, а персоналот на авионот не понудил никакво детално објаснување, освен дека се работи за „технички проблем во кабината“ кој предизвикал доцнење.
По огромниот публицитет што го доби видеото, авиокомпанијата Wizz Air излезе со официјално соопштение во кое се обиде да ја смири јавноста. „Безбедноста на патниците, екипажот и авионот е наш главен приоритет“, изјави портпаролот. Тој објасни дека иако глетката можеби изгледа загрижувачки, безбедноста во ниту еден момент не била доведена во прашање.

Науката зад авионскиот прозорец
Она што патниците не го знаат е дека прозорците во авионите се инженерско чудо. Тие се составени од повеќе слоеви. Надворешните два слоја се структурни, направени од исклучително цврст акрил и се дизајнирани да го издржат огромниот притисок. Внатрешниот слој, оној што патниците можат да го допрат, е само тенка пластична „греб-плоча“ (scratch pane). Нејзината единствена функција е да го заштити поважниот, среден слој од гребаници. Токму овој внатрешен, неструктурен слој бил оштетен на летот на Wizz Air.
Помеѓу перцепцијата на стравот и реалноста на безбедноста
Овој инцидент е совршен пример за огромниот јаз помеѓу перцепцијата на патниците и инженерската реалност на авиосообраќајот. За еден просечен патник, секој знак на оштетување, особено испукан прозорец, е асоцијација за непосредна катастрофа. Сепак, авионите се дизајнирани со повеќекратни нивоа на заштита и сигурност, токму за да можат да издржат вакви и слични дефекти.
Иако од Wizz Air тврдат дека безбедноста не била загрозена и дека прозорецот бил заменет истиот ден, овој случај е и лекција за важноста на комуникацијата. Јасното и смирено објаснување на ситуацијата од страна на екипажот за време на летот веројатно би спречило голем дел од паниката и не би дозволило инцидентот да се претвори во вирален кошмар. На крајот, оваа приказна, иако застрашувачка, е уште еден доказ дека летањето, и покрај ваквите визуелно драматични моменти, останува статистички најбезбедниот начин на транспорт.