„Тесла“ продаде 8.729 електрични возила (EV) низ Европската Унија минатиот месец, што е за 40,5 проценти помалку во споредба со истиот период минатата година, кога бројот изнесуваше 14.682, објави денес Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA).
Таквиот пад го намали пазарниот удел на автомобилите „Тесла“ во ЕУ од 1,6 проценти на 0,9 проценти, објави „Гардијан“.
Во меѓувреме, продажбата на електрични автомобили се зголеми за 27,2 проценти во мај на 193.493 единици во Европа.
Акциите на „Тесла“ паднаа низ цела Европа оваа година, што се должи на политичките активности на извршниот директор на компанијата, Елон Маск, застарената програма на модели на компанијата и конкуренцијата од конкуренти како што е кинескиот BYD (BYD).
„Тесла“ се надева дека нивниот редизајниран модел „Ју“, за кој се очекува да биде претставен во Европа овој месец, може да доведе до пресврт кога станува збор за продажбата.
Продажбата на електрични автомобили на батерии се зголеми за 25 проценти минатиот месец – на 142.776, од 114.231 во мај минатата година, според ACEA.
Вкупниот европски пазар на автомобили порасна за 1,6 проценти во мај, во споредба со 2024 година, но падна за 0,6 проценти во текот на оваа година, пренесуваат медиумите.
Од друга страна, кинеските производители на автомобили ја зголемија продажбата за 111 проценти на годишно ниво во мај на 65.808 единици, според JATO Dynamics.
Нивниот пазарен удел, исто така, се дуплираше на 5,9 проценти.
„И покрај воведувањето на царини од ЕУ за кинеските електрични возила, нивните брендови на автомобили продолжуваат да бележат силен раст низ цела Европа“, изјави Фелипе Муњоз, глобален аналитичар во JATO Dynamics.
Тој додаде дека „нивниот моментум е делумно последица на нивната одлука да пласираат на пазарот алтернативни погонски склопови во регионот, како што се plug-in хибридите и целосно хибридите“.
Продажбата на „Тесла“ во Европа брзо опаѓа во последните месеци поради контроверзните политички ставови на Маск, неговата интервенција во европската политика и брзата конкуренција од кинеските брендови.