Често се случува при купување на некој производ да не ја погодиме точната големина, да се премислиме за изборот или едноставно производот да не ѝ се допадне на личноста за која е наменет. Во такви случаи, природно е да се појави потреба од замена на производот.
Според законот, потрошувачот има право да побара замена на производот од истиот трговец каде што е купен, доколку производот има соодветен квалитет, но не одговара по форма, големина, модел, боја, број или од други слични причини – освен ако станува збор за производ изработен по нарачка врз основа на писмен договор.
Ова право може да се оствари во рок од 15 дена од денот на купувањето, под услов производот да не бил употребуван, да е сочуван неговиот изглед, да ги има сите пломби и фабрички етикети, како и фискалната сметка или сметкопотврда што се добиени при купувањето.
Доколку трговецот во моментот на барањето нема соодветен производ за замена, потрошувачот има право сам да избере
- да го раскине договорот и да бара враќање на платениот износ или
- да почека и да го замени производот кога ќе биде достапен
Во тој случај, трговецот е должен да го извести потрошувачот дека производот е повторно достапен, и тоа најдоцна во рок од 30 дена од денот на приемот на барањето.
Од ова произлегува дека за да се направи замена на производ, не мора да постои конкретна причина – доволно е да се исполнети условите производот да е неупотребуван и да не е нарачан по мерка.