Меѓународната организација за цивилно воздухопловство (ICAO), тело на ОН задолжено за правилата за воздушниот сообраќај, планира темелна реформа на постоечките правила за аеродромите и авиокомпаниите со воведување „дигитална патна картичка“.
Овој систем ќе им овозможи на патниците да складираат податоци за пасош на мобилни уреди кои би се користеле во текот на патувањето.
Според Тајмс, промените би можеле да стапат на сила во рок од три години.
Препознавање на лица на аеродроми
Во моментов, патниците мора да се чекираат (check in), или онлајн или на аеродром.
После тоа, им се издава карта за патување со баркод, која мора да ја покажат на неколку контролни пунктови, вклучително и за време на влегувањето.
Промените што се најавуваат ќе ја елиминираат потребата од карти за качување и пријавување.
Наместо тоа, патниците ќе преземале „патна пропусница“ (journey pass) на својот телефон кога резервираат лет.
Доколку има промени во резервацијата, пропусницата ќе се ажурира автоматски.
Патниците, исто така, може да го стават својот пасош на телефонот и да користат препознавање на лицето за да поминат низ аеродромот.
Наместо претходната регистрација, кои авиокомпании добиваат информации за тоа кој планира да се качи во авионот, во иднина автоматски ќе бидат информирани кога патникот ќе пристигне на аеродромот и кога ќе му се скенира лицето.
„Најголемата промена во последните 50 години“
Валери Виале, директор за управување со производи во технолошката компанија Амадеус, изјави за Тајмс дека промените се „најголеми во последните 50 години“.
„Последното големо подобрување беше воведувањето на е-билети во раните 2000-ти. Индустријата сега одлучи дека е време да се модернизира – кон системите што ги користи, на пример, Амазон“.
За успешно спроведување на промените, аеродромите ќе треба да инвестираат во инфраструктура за препознавање лица и системи кои ќе можат да читаат пасоши од мобилни уреди.
„Многу воздухопловни системи не се променети повеќе од 50 години, бидејќи сè треба да биде координирано и интероперабилно“, рече Виале.
Новата технологија може да предизвика загриженост за заштита на приватноста, но Амадеус тврди дека развиле систем во кој сите лични податоци се бришат 15 секунди по секој контакт со системот – на пример при безбедносни контроли.
Промени при преседнување
Би се променил и начинот на справување со доцнењата и пропуштените преседнувања.
Во новиот систем, патниците кои доцнат на преседнување поради доцнење што не е нивна вина, би добиле известување на мобилниот телефон со детали за новиот лет, а пропусницата автоматски би се ажурирала и ќе им се овозможи да се качат на новиот лет.
„Во моментов, системите на авиокомпаниите се многу одвоени. Во иднина сè ќе биде многу поповрзано и патната карта ќе биде динамична“, рече Виале.