Паметните телефони се неизоставен дел од животот на децата и возрасните, но преголемата употреба на екраните може да доведе до негативни последици, познати како „екранизација“, што може да ги попречи социолошкиот развој и психолошкото здравје на младите. Високата изложеност на мобилни телефони во училиштата претставува предизвик и за образовниот систем, што доведе до воведување на забрани во некои земји, како Холандија и Франција.
Во Македонија, не постои законска регулатива за мобилните телефони во училиштата, но некои училишта имаат интерни правила. УНЕСКО ја потврдува потребата од ограничување на мобилните телефони поради нивното негативно влијание на образованието.
Повеќе земји, вклучувајќи ги Франција и Холандија, веќе имаат забрани за мобилни телефони во училиштата, а резултатите покажуваат дека овие мерки може да го подобрат академскиот успех. Други земји, како Албанија и Србија, исто така разгледуваат мерки за ограничување на користењето на мобилни телефони во образовните институции.
Во Македонија, Министерството за образование планира да се занимава со ова прашање, но моментално постојат само интерни ограничувања во училиштата. Родителите и образовните институции треба да се фокусираат на намалување на употребата на мобилни телефони и промовирање на активен живот надвор од екраните.